|
De regioportretten bevatten de nieuwste doorstroomcijfers |
|
|
|
 |
De regioportretten bevatten de nieuwste doorstroomcijfers |
De regioportretten zijn geüpdatet en bevatten de meest recente doorstroomcijfers vanuit de Sterk Techniekonderwijs-regio’s. In de portretten is nu te zien hoeveel leerlingen er in percentages en absolute aantallen doorstromen naar een technische mbo-opleiding vanuit de regio en vanuit de verschillende beroepsgerichte profielen. |
|
|
|
Voortgangsrapportage Sterk Techniekonderwijs |
Alle Sterktechniekonderwijs-regio’s hebben een voortgangsrapportage ingediend over de uitvoering van Sterk Techniekonderwijs in de periode 1-1-2020 tot en met 1-7-2021. De regio’s hebben van DUS-I een terugkoppeling ontvangen ten aanzien van de rapportage. |
|
|
|
|
|
|
Webinar 'Nieuwe leerweg' op 25 mei |
Jan ten Napel, medewerker van SLO, vertelt de laatste stand van zaken rond de nieuwe leerweg en het programma TIV. Corien van den Ende van het Kaj Munk College in Hoofddorp vertelt over haar ervaringen met het programma Technologie en toepassing. |
|
|
|
|
|
|
Vind gelijkgestemden binnen de Sterk Techniekonderwijs-community op LinkedIn |
Werkt u aan Sterk Techniekonderwijs in uw regio, bent u benieuwd naar ervaringen van collega’s in andere STO-regio’s, of bent u op zoek naar collega’s uit projectgroepen vanuit andere regio’s? Plaats dan een bericht op de besloten Sterk Techniekonderwijs-community. |
|
|
|
|
 |
Terugblik STO LIVE 'Op weg naar doorlopende leerroutes' |
STO-regio Techniek Expertise Centrum (TEC) in Zuidoost-Friesland vindt het erg belangrijk om flexibel aan te sluiten op de behoeften van hun leerlingen en om ervoor te zorgen dat de overgang van het vmbo naar het mbo daarbij ook nog eens rimpelloos verloopt. Hoe pakken ze dat aan? |
|
|
|
Uitwerkingen van doorlopende leerlijnen? Deel ze met ons! |
Veel STO-regio’s werken aan de uitwerking van doorlopende leerlijnen. Vmbo- en mbo-docenten zoeken samen uit waar overlap zit in programma’s van beide onderwijssoorten, zodat onnodige overlap geschrapt kan worden én leerlingen handelingen direct op de juiste manier uit leren voeren. |
|
|
|
|
|
|
Inzet hybride professionals |
We weten dat er Sterk Techniekregio’s zijn waarin hybride professionals een heel waardevolle bijdrage leveren aan het onderwijs. Graag horen we van u, STO-regio, of u deze werknemers inzet. We vragen u hierover een korte vragenlijst in te vullen. |
|
|
|
|
|
|
Meld u aan voor het webinar |
|
|
 |
Charlotte Groenhout: programmamanager met heel veel 'lijntjes' |
Charlotte Groenhout is programmamanager van STO Brabantse Wal, één van de vier subregio’s in West-Brabant waar Curio, de school waar zij inmiddels zo’n twintig jaar werkzaam is, mee verbonden is. Ze heeft meegeschreven aan het programma voor Brabantse Wal en is er dus van het begin af aan bij betrokken. |
|
|
|
|
|
 |
Hoe het project E-DAF van STO Stadskanaal nét iets anders liep |
“De afspraak was dat we in één schooljaar één auto gereed zouden maken om elektrisch rijdend de weg op te gaan. Daarvoor konden de docenten en leerlingen één middag in de week terecht bij de garage”, vertelt Peter Zwiers. “In oktober 2020 zijn de leerlingen vol goede moed en met succes de DAF gaan strippen." |
|
|
|
|
|
|
|
|