|
Peiling van cofinanciering binnen Sterk Techniekonderwijs |
|
|
|
|
Cofinanciering binnen Sterk Techniekonderwijs |
Door de COVID-19 maatregelen is het voor sommige regio’s lastig de cofinanciering in het kader van Sterk Techniekonderwijs te realiseren. Het ministerie van OCW wil graag advies van de landelijke ondersteuning STO over het percentage cofinanciering dat in de transitiefase (huidige fase) behaald moet worden. Wat is de stand van zaken binnen uw regio? |
|
|
|
Voortgangsrapportages 2021 |
Alle regio’s hebben hun voortgangsrapportage keurig op tijd ingeleverd bij DUS-I. Voor 15 maart 2022 krijgen alle penvoerders een reactie van DUS-I. Als we door onze oogharen naar de stand van zaken STO tot 1 juli 2021 kijken dan worden er een aantal grote lijnen zichtbaar. |
|
|
|
|
|
|
Hybride docenten inzetten in het technisch vmbo |
In het (voorbereidend) beroepsonderwijs werken steeds vaker hybride docenten: mensen die het docentschap combineren met een andere baan bij een andere onderwijsinstelling of in het bedrijfsleven. Wat is hiervan de meerwaarde in het technisch vmbo? |
|
|
|
|
Webinar 'Versterk uw techniekteam met hybride professionals' op 19 januari |
We spreken met onderzoekers en met ervaringsdeskundigen uit scholen die werken met hybride professionals. We verkennen hoe er meer hybride professionals geworven kunnen worden, wat de meerwaarde van het werken met hybride professionals is en hoe om te gaan met praktische knelpunten in de dagelijkse praktijk. |
|
|
|
|
|
|
Meld u aan voor de webinars |
|
|
Lerarenstage techniek |
Binnen het traject van ‘Sterk Techniek Onderwijs” (STO) van de regio Amersfoort (T is for Tech), bestaat de mogelijkheid om per docent een aantal dagen op stage te gaan. Leon Bijl, docent/ sectieleider Mobiliteit & Transport liep een drietal stages. Wat waren zijn ervaringen? |
|
|
|
|
|
|
Examens VO 2022: anders dan anders |
Voor het derde jaar op rij verlopen de examens VO in 2022 anders dan anders. Net voor de Kerst heeft Minister Slob bekend gemaakt dat leerlingen ook in 2022 kunnen kiezen of ze een vak afsluiten in het eerste of tweede tijdvak. Dit geldt niet voor leerlingen in de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg. |
|
|
|
|
|
|
|
De duurzame zonnebloemen van ECOPLANT |
Hans Veenemans, initiatief-nemer van ECOPLANT zonvolgend solar systeem, heeft een missie: de wereld een stukje duurzamer maken. Dat doet hij het liefst samen met jonge mensen die hij wil enthousiasmeren voor duurzaam techniekonderwijs. Leerlingen kunnen door middel van hippe lesprogramma’s eigenhandig in enkele weken een heuse Ecoplant maken. |
|
|
|
|
|
|
TechniekPact West-Friesland pakt goed door |
Het TechniekPact West-Friesland is een actieve club waarin vier vmbo’s, twee mbo’s, twee po-stichtingen, een praktijkschool en een vso samenwerken met brancheorganisaties, bedrijven en gemeenten uit de regio. Enkele opvallende activiteiten, zoals het ondernemersontbijt op school, bespreken we met Gerben Bakker, programmaleider STO WestFriesland. |
|
|
|
|
|
|
|
|