|
24 juni: werkconferentie Sterk beroepsonderwijs. Schrijf nu in! |
|
|
|
|
Werkconferentie Sterk beroepsonderwijs |
Hoe kunnen vmbo en mbo er samen voor zorgen dat jongeren in alle regio’s beroepsopleidingen kunnen volgen die aansluiten op de arbeidsmarkt in de regio? Hoe kunnen vmbo en mbo samen werken aan doorlopende leerroutes?
Hoe krijgt de praktijkgerichte component in de nieuwe leerweg vorm? Laat u informeren en inspireren over deze thema's op de werkconferentie van 24 juni. |
|
|
|
Vierde rapportage monitor experimenten doorlopende leerlijnen |
In opdracht van het Ministerie van OCW voert SEO Economisch Onderzoek gedurende de periode 2014-2022, een monitoronderzoek uit naar het verloop en effect van de experimenten doorlopende leerlijnen (DLL). Dit rapport betreft de vierde meting in het kader van onderzoek naar deze routes. |
|
|
|
|
|
|
12 scholen geselecteerd voor uitbreiding van de pilot Technologie & toepassing (T&T) |
De huidige pilotgroep van 24 scholen wordt per schooljaar 2019-2020 uitgebreid om te zorgen voor meer diversiteit onder deelnemende scholen. Inmiddels zijn de twaalf 3e tranche pilotscholen geselecteerd. Daarbij is gekeken naar criteria die de ontwikkeling van het vak en de pilot bevorderen. |
|
|
|
|
|
|
Wat vindt u van de interactieve digitale kaart met samenwerkingsinitiatieven? |
In het kader van het programma Sterk Beroepsonderwijs is er een prototype ontwikkeld van een interactieve digitale kaart met een landelijk overzicht van regionale samenwerkingsinitiatieven in de beroepsonderwijskolom en met het bedrijfsleven. We zijn benieuwd wat u ervan vindt. Geef uw verbeteringen en/of feedback door via het contactformulier. Staat uw samenwerkingsinitiatief er nog niet op? Meld u dan aan!
|
|
|
|
|
Nieuw reflectie-instrument voor versterking regionale samenwerking |
De VO-raad heeft een reflectie-instrument gepubliceerd dat scholen en schoolbesturen kan helpen de samenwerking met regionale partners te versterken. Met behulp van de tool kunnen besturen en hun partners reflecteren op de samenwerking en afspraken maken over vervolgstappen. |
|
|
|
|
|
|
Inspirerende voorbeelden uit de praktijk |
|
|
Doorlopende leerroute vmbo-mbo op Teylingen College KTS |
Een doorlopende leerroute voor basis-leerlingen HBR van het Teylingen College KTS. Met ingang van volgend schooljaar start een klas van 17 leerlingen van KTS op de locatie in Voorhout met een mbo-niveau 2 opleiding. |
|
|
|
|
|
|
Een gouden toekomst met een goede beroepsopleiding |
Met een diploma van een beroepsopleiding op zak ga je een gouden toekomst tegemoet, zegt Heerts, en kun je een goede boterham verdienen. Geef vo-leerlingen en mbo-studenten wel de ruimte om te ontdekken waar hun hart ligt. |
|
|
|
|
|
|
|
|